#include "Person.h" #include "Forest.h" #include "WeaponStore.h" #include "ShootGun.h" #include "Winchester.h" #include "Elkbouncer.h" #include "HuntingSchool.h" #include "Bird.h" #include "Elk.h" #include "Hare.h" #include int main() { //Slumpa fram en start srand ( time(NULL) ); using std::cout; //Sätter upp lite omgivningar cout << "--- Sätter upp miljöer ---\n\n"; Forest * skogen = Forest::getInstance(); HuntingSchool * KAU = HuntingSchool::getInstance(); WeaponStore vapenForAlla; //Skapar några djur cout << "--- Skapar några djur ---\n\n"; Elk alg1; Elk alg2; Bird pippi1; Bird pippi2; Hare hare1; Hare hare2; //Ny person till spelet cout << "--- Skapar en en ny person - Hunter ---\n\n"; Person Hunter("Hunter", skogen); cout << "*** Hunter går till HuntingSchool KAU\n\n"; Hunter.go(KAU); cout << "*** Hunter försöker ta en examn, detta kan lyckas till 50%\n\n"; Hunter.takeExam(); cout << "*** Hunter går til vapenaffären vapenForAlla\n\n"; Hunter.go(&vapenForAlla); //Om vi har licens från takeExam kommer det här lyxkas cout << "*** Hunter vill nu köpa vapen - kommer enbart att lyckas om vi har lyckats på jägarprovet\n\n"; Hunter.buyWeapon("ShootGun"); Hunter.buyWeapon("ShootGun"); Hunter.buyWeapon("ElkBouncer"); Hunter.buyWeapon("Winchester"); //Nu går vi till skogen så vi kan skjuta lite djur cout << "*** Hunter går till skogen\n\n"; Hunter.go(skogen); cout << "*** Väljer vapen ElkBouncer\n"; Hunter.selectWeapon("ElkBouncer"); cout << "*** * Siktar på djuret alg1\n"; Hunter.aim(&alg1); cout << "*** * Skjuter på djuret\n>"; Hunter.shoot(); cout << "*** Väljer vapen ShootGun\n"; Hunter.selectWeapon("ShootGun"); cout << "*** * Siktar på djuret pippi1\n"; Hunter.aim(&pippi1); cout << "*** * Skjuter på djuret\n>"; Hunter.shoot(); cout << "*** Väljer vapen Winchester\n"; Hunter.selectWeapon("Winchester"); cout << "*** * Siktar på djuret hare1\n"; Hunter.aim(&hare1); cout << "*** * Skjuter på djuret\n>"; Hunter.shoot(); //Vi försöker döda ett djur som redan är dött, det är inte så bra! //Dock måste vi ju träffa för att de ska bli fel cout << "*** Väljer vapen ElkBouncer\n"; Hunter.selectWeapon("ElkBouncer"); cout << "*** * Siktar på djuret alg1\n"; Hunter.aim(&alg1); cout << "*** * Skjuter på djuret\n>"; Hunter.shoot(); //Skaffa ny licens cout << "*** Få tillbaka den förlorade licensen\n\n"; Hunter.takeExam(); cout << "*** Hunter går til vapenaffären vapenForAlla\n\n"; Hunter.go(&vapenForAlla); //Om vi har licens från takeExam kommer det här lyxkas cout << "*** Hunter vill nu köpa vapen - kommer enbart att lyckas om vi har lyckats på jägarprovet\n\n"; Hunter.buyWeapon("ShootGun"); Hunter.buyWeapon("ElkBouncer"); Hunter.buyWeapon("Winchester"); cout << "*** Hunter går till skogen\n\n"; Hunter.go(skogen); cout << "*** Väljer vapen Winchester\n"; Hunter.selectWeapon("Winchester"); cout << "*** * Siktar på djuret alg2\n"; Hunter.aim(&alg2); cout << "*** * Skjuter på djuret\n>"; Hunter.shoot(); return 0; }